Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.
DOA-regeling
Mocht bij het ontvangen van uw bestelling blijken dat het door u bestelde product kapot of beschadigd is geleverd, of heeft u niet het juiste product ontvangen, dan kunt u aanspraak maken op de DOA-regeling. U ontvangt van ons een gratis retour-label waarmee u het product kunt terugsturen.
We storten vervolgens het bedrag voor het retour gestuurde product terug, indien mogelijk via de door u gebruikte betaalmethode.
Meld een DOA (incompleet, beschadigd, onjuist of kapot product) altijd eerst aan via email: info@stoicprepper.nl
In overleg bepalen we samen de beste oplossing.
Wettelijke garantie
Is er sprake van een non-conform product dan heeft u recht op de wettelijke garantie. Het product moet immers datgene doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Het is van belang dat u dit binnen redelijke termijn aan ons meldt. Dit doet u door bijvoorbeeld een email te sturen naar info@stoicprepper.nl. Geef hierin aan wat de schade is of waarom het product niet aan de specificaties voldoet. Het is belangrijk dat u dit ondersteunt met foto’s, zodat we snel kunnen zien waar het precies om gaat.
Bij non-conformiteit kunt u kosteloos retourneren.
Meld een non-conform product altijd eerst aan via email: info@stoicprepper.nl
In overleg bepalen we samen de beste oplossing.
Fabrieksgarantie
Als een artikel kapot gaat binnen de geldende fabrieksgarantie termijn en dit is ontstaan door een fout in het product, dan kunt u aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Vanuit de fabrikant wordt er altijd minimaal 12 maanden garantie geboden, in sommige gevallen is dit 24 maanden, soms zelfs ‘levenslange’ garantie. Binnen deze fabrieksgarantie nemen we altijd contact op met de fabrikant om te overleggen wat de fabrikant jou wil aanbieden om het defect te herstellen. In een aantal gevallen wordt het product door hen omgeruild. We overleggen altijd met jou om tot de beste oplossing te komen.
Stuur ons dan bijvoorbeeld zo snel mogelijk een email (info@stoicprepper.nl), waarin u aangeeft wat er mis is met het product. Voeg hier altijd foto’s aan toe, zodat we precies kunnen zien wat er defect is. Wij sturen deze foto’s door naar de fabrikant en overleggen met hen welke optie zij kunnen aanbieden om het defect te verhelpen. Dat kan zijn in de vorm van een reparatie van het artikel, soms wordt er door de fabrikant besloten het artikel om te ruilen.
Nadat we een reactie van de fabrikant hebben ontvangen, laten we u weten wat de verdere procedure is om het product te laten repareren of vervangen. U zult het artikel in alle gevallen naar ons terug moeten sturen, waarna wij het doorzenden naar de fabrikant. Ook hier geldt dat u kosteloos kunt retourneren.
Het kan voorkomen dat de klacht zich voordoet door onjuist gebruik. Schade of een defect welke is ontstaan door onjuist gebruik valt niet onder enige garantie.
Klachtenregeling
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@stoicprepper.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur. Tevens is het voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.